20.1.11

My Baby..

Assalammualaikum.. Hai semua.. Alhamdulillah, syukur ke hadrat illahi saya,suami, family & baby sehat.. Baby dah masuk 37 week.. 3more weeks to go.. Chaiyok chaiyok sayang..Makin aktif kick dalam perut saya.. Walaupun papa die jauh, baby tetap aktif mcm biase. pagi2 lg dah start bangun kejutkan mommy die yg suke tdo ni..hehe.. Duk kampung ni, alangkah nikmatnye.. mak saya siapkan semuanye.. rase mcm permaisuri lak.. ni belum bersalin lagi, tapi saya tetap bantu ape yg patut.. arini saya menyapu & mop 1 umah smpai peluh2.. tapi rase puas sgt dapat bantu ape yg patut.. tolong masak sikit2 sbb dah tak berape larat.. kalo berdiri lama2 cukuplah mengah.. perut dah besarkan.. baru je nk masuk 2minggu duk kampung, berat saya naik dengan sehat.. dekat 4kg jugak lah.. tapi nurse sini ok die tak marah2.. die siap cakap mak masak sedap2 yek.. hehe.. memang sedap pun.. ari2 saya makan sedap.. malam pulak makan kat kedai makan.. Amik je ape yg nak..huhu.. encik suami pun cakap aritu balik kampung die puas makan..mak saya hidang macam2 utk menantu kesayangan die tu.. time nilah nak mkn macam2 pun.. nnti dah bersalin kena pantang..hehe.. entry kali ni nak cite pasal story yg dah terperam.. hehe.. baru dtg mood nak update sikit.. ni pasal barang2 baby kami.. byk lg barang tapi xamik gmbar lg.. yg saya upload ni barang2 yg kami dapat dari makcik baby dari german.. bestnye saya rase.. tenkiu makcik azwa.. banyak sgt baby dpt barang.. cute-cute plak tu.. tak sabar nak pkaikan utuk baby.. oleh sbb baby saya ni masih tak tau boy ke girl makcik beli brg utk 2 2 skali.. ade boy & ade girl.. pandai jugak makcik pilih kan..hehe. tenkiu skali lagi.. :) Oh ye, good luck utk makcik azwa yg akan menduduki exam lg 2 minggu.. wat yg terbaik yer.. pasni makcik nak jln2 g spain lak.. jgn lupe hadiah utk baby! hehe.. Arini,adik saya @ pakcik baby "Pak Andak" telah berangkat ke KL.. sbb pakcik dah kena naik kapal balik sabtu ni..huhu.. sedihnye, sbb pakcik tak dpat tunggu smpai baby lahir.. pakcik dah bercuti selama 2bulan.. dan masanye sudah tiba untuk kembali bekerja.. Pakcik keje ngn MISC.. Naik kapal smpai 6 bulan.. cian pakcik terpaksa berjauhan ngn family.. tapi pakcik pergi mencari rezeki kan.. Alhamdulillah, dengan titik peluh pakcik tu dapatlah ringankan beban keluarga kami.. sejak saya duk kampung ni, adik saya ni rajin lah bawak saya jalan2 ke mana saya nk pegi..hehehe.. Yelah, suami jauh.. kdg2 rase nak merayap jalan2 tengok2 orang.. adik saya nilah bwkkan keta..hehe.. saya dah tak berani nak drive ngan perut besar ni.. semoga adik saya selamat pergi dan selamat kembali.. stroller baby jgn lupe yek..hehe.. adik saya nak blanje baby saya stroller.. murah rezeki baby sayang! setakat ni saya & suami berkenan SCR5.. tapi masih dlm survey2 lg kot2 nak pakai McLarren plak..hehe. InsyaAllah, kalo ikut jadual, dia akan kembali bulan 7.. dapat lah kami beraya bersama-sama tahun ni.. sbb cik Azwa pun akan pulang beraya.. Tahun ni jugak, turn raya umah saya.. bestnye dpat kumpul.. hehe.. :)
Jom layan hadiah yg baby dapat dr makcik azwa ;)
blouse bunge2. ni kalo baby dah besar skit dalam 6bulan ++ baru boleh pakai. kalo baby girl lah..simpan dulu yek.. :p
baju kemeja utk baby boy.. ni pun utk 6bulan ++.. tggu baby besar baru leh bergaya eh..
ade mainan skali makcik azwa bagi.. bear tu kalo tarik ade music.. kalo baby nangis2 nnti mommy bg music eh.. ade puting skali..hehe.. yg biru tu utk baby gigit2 kalo dah nk tumbuh gigi nnti.. nmpaknye mommy yg xsabar sgt ni..hehehe
cutekan? ni jumper org panggil.. ha, ni baby leh pkai terus.. kalo nk g klinik ke nnti mommy pakaikan baby baju ni..kain die tebal skit.. sbb kat german ngah salji mesti mkcik ingat msia pun salji jugak..hehe.. kalo nk g genting sesuai la pkai bj ni.. :)
haa..ni pulak set mandian baby from bodyshop.. kat msia tak penah tgk pun bodyshop utk baby.. tapi wangi tau.. bau baby jugak.. best je rase.. siap ade body butter semua.. kalah mommy baby ni..
blouse petak2 pulak, same mcm td kn tggu baby besar br leh pakai.. mommy kn simpan dulu ni.. tapi nnti kejap je baby membesarkan?
stokin pun ade jugak.. complete set lah makcik azwa belikan.. baby suke sangat.. mommy lg suke.. senyum je.. ari2 nak belek2 hadiah ni..
suar pun ade jugak, ni 2 2 boleh pakai.. boy @ girl.. comel2 jek..
suar ni utk girl sbb ade renda2.. hehe.. ade 2pasang putih & purple.. :)
haaa... ni ade rompers.. 1 set ade 7 helai, cukup utk 1 week.. cute sgt size utk newborn smua.. nnti baby pakai bj ni mommy amik gambar eh tunjuk kat makcik azwa.. hehe.. my 1st toy...hehe.. mommy xtau name die ape.. tp kalo tarik ade kuar music.. comelkan? ni lg 1 baju sejuk utk baby.. ha, baby kan slalu naik flight nnti, leh la pakai bj ni..:p

No comments:

Post a Comment