25.1.11

Kisah kehidupan di Batu Pahat

Assalammualaikum... Semoga semua pembaca blog saya ni sehat & hepi selalu.. (ade ke orang baca blog saya?) tp yg saya tau Encik suami akan baca senyap2..hehe.. love u sayang! Alhamdulillah, baby & mommy sehat.. Last week 21/1 saya kn g hospital Batu Pahat utk follow up BSP (Blood Sugar Profile), maklumlah ade darah manis ni.. Kol 8.30pg dah gerak dr umah ditemani emak & abah.. setelah lama menunggu sampai lah giliran saya dipanggil.. Setelah doktor cek buku pink saya didapati ade sedikit kesilapan dlm buku tu yg saya pun tak perasan.. Due date saya telah di awalkan 10 ari dr tarikh asal berdasarkan scan pertama yg diambil time kat KKIA Tanah Puteh, Kuching.. Maksudnye baby akan lahir 4.2.2011.. terkejut jugak saya.. tapi ats nasihat doktor,baby dah matang sekarang.. better lahir awal dr lambat.. saya dengar segala ceramah & nasihat doktor tu.. so, 3.2.2011 saya kena masuk wad..huhu.. takutnye..doakan saya & baby selamat ye.. papa belum balik lg.. masih di kuching.. InsyaAllah, papa akan smpai di kampung jumaat ni.. Yahoo... rindunye....Baby sabar eh, tunggu Papa sampai Kampung dulu.. kite g makan2, jalan2, soping2 dulu br kuar eh... Duk kampung ni, memang bahagia skali.. Buah-buahan yg emak & abah saya tanam keliling umah banyak yg berbuah..rezeki baby la kali ni merasa semua buah.. Sedap... Tulah, best kalo umah ade tanah yg luas ni.. Boleh berbakti pada tanah, dan dapat hasilnye.. :) Tetibe teringat cmnelah keadaan pokok betik yg Suami tanam kt belakang umah Kuching.. Dah tumbuh ke? hehehe.. Jom cuci mata tengok pics.. Tapi ni saya copy from Mr.Google jek sbb terlupe nk snap sebelum makan.. Dah abis licin baru teringat..hahaha..
Buah Nangka- Bau die sangat la harum.. manis tok sah cakap lah.. Orang kate mkn nangka nnti angin tapi saya makan rilex jek.. Suami pun sempat rase aritu.. sedapkan? (^^)
Haa..ni mmg my FEVRET.. Sekarang ni bukan musim durian.. Tapi ade jugak orang yg jual tepi jalan. Abah kate durian kahwin. Aritu abah beli 2bijik @ RM 20. sebijik RM 10 lah.. die tau anak die ni mmg antu durian.. Nasib aritu isi die kuning + manis + byk isi.. berbaloilah dengan hargenye.. Puas lah saya mkn.. Nyum2..
Ni pulak durian belanda.. ade orang yg ak penah tengok buah ni.. Ni mmg ade tanam kat belakang umah.. Saya pun rasenye 1st time dpt rase.. Masam2 manis cmtu.. sedap jugak.. Duri-duri die tak tajam mcm durian.. isi die pun tak same mcm durian.. Sebab ni dari belanda kot.. lain skit.. Tapi sedaplah.. rugi sape yg tak pnah rase...
Ni pulak buah naga.. Yang abah tanam isi merah.. rasanye manis sgt... isi die mcm buah kiwi ade bijik2 itam tu.. suke gigit2..hehe. dah byk kali saya dapat makan dah.. aritu buah ni masak skali 4 bijik.. rezeki sungguh baby.. seari sebijik la saya mkn.. orang lain dah tak layan dah.. saya yg habiskan..
buah mata kucing.. pokok yg mak tanam ni rendang jek.. tapi kali ni die berbuah lebat.. ni kali ke-2 saya dapat rase.. manis.. tu yg sedap tu.. aritu mak petik dekat sebakul.. tapi tulah, orang dlm umah ni dah tak layan sangat.. saya yg sesekali balik ni yg excited.. saya basuh2 pastu hadap melantak sorg2.. hahhaaa.. nikmatkan?
- - - - - - - - - - - - - -- - -- -- - - - - - - - - - - - - - - - - - kwn saya dah selamat melahirkan baby mlm td.. due die patut 11.2. terawal lak... hope baby tunggu papa eh sayang.. Mommy takut sorang2... doakan kami selamat ye! TATA :)

No comments:

Post a Comment